Prawda i mity o marketingu internetowym

News

Gdy wejdziesz sobie na pierwsze lepsze forum o pozycjonowaniu, to zauważysz setki, tysiące kont agencji marketingowych. Najlepsze jest to, że te konta są jak najbardziej wiarygodne. W Polsce funkcjonuje przeszło 100 000 interaktywnych agencji marketingowych i wszystkie uważają, że ich metody promocji są najlepsze. Jak to jest w rzeczywistości? Czy te wszystkie agencje marketingowe faktycznie są tak dobre? A może to tylko tania śpiewka dla pozyskania klientów? Poznaj prawdy i mity o marketingu internetowym.

Mit: Pozycjonowanie daje natychmiastowe efekty

Pozycjonowanie, czy jak kto woli - SEO, to jeden z najlepszych sposobów (i pewnie jedyny) aby strona internetowa znalazła się w TOP10 w internetowej wyszukiwarce Google. Co ciekawe to fakt, że większość agencji jest przekonanych (i przekonują swoich klientów), że 3 miesiące pozycjonowania wystarczy, aby witryna znalazła się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania. Czy tak jest naprawdę? Może tak być, ale nie w przypadku świeżych, nowych stron.

Pozycjonowanie może trwać miesiącami. Jeśli ktoś obiecuje Ci szybkie efekty, to chce na Tobie zarobić. Nawet jeśli szybko wskoczysz do TOP10, to zaraz z tej pozycji spadniesz. Prawdopodobnie na zawsze. Skutecznie pozycjonowanie to długotrwały proces link buildingu. To nie jest robota na 2-3 miesiące.

 

Prawda: Powielany mailing traci na wartości

Wiele agencji zwęszyło interes na e-mailingu. Faktycznie, to jest skuteczna forma reklamy, ale opieranie się na przestarzałych bazach to jawna kpina z klientów. Baza mailingowa może być wykorzystywana maksymalnie raz w miesiącu, bo tylko wtedy da wymierne efekty. Trudno znaleźć w Polsce dobrą bazę, bo większość z nich jest zużyta, a liczba adresów fikcyjna.

 

Mit: Katalogowanie stron jest przestarzałe

To kompletna bzdura. Filarem dobrego pozycjonowania są właśnie katalogi. Każda witryna powinna rozpocząć pozycjonowanie od zdobywania linków z katalogów. Katalogi mają zazwyczaj po kilka lat i ugruntowaną pozycję. Owszem, katalogowanie może zaszkodzić witrynie ale tylko wtedy, gdy katalogi są nieaktywne a mimo tego wychodzą z niego linki.

 

Prawda: Internet przyjmie wszystko

Niestety, ale to prawda. Ludzie wierzą w to, co zostało napisane. Wiele firm wykorzystuje to do nieuczciwych zagrywek i później efekty tego są takie, że środowisko agencji marketingowych musi się wstydzić za swoją konkurencję.

Marketing internetowy to morze informacji, morze metod i morze pomysłów. A Ty? Jakie prawdy i mity znasz? Podziel się tym z nami w komentarzach!