Czym jst remarketing i czy warto go stosować?

News

Remarketing jest częścią kampanii Google AdWords i jest stosowana na szeroką skalę zwłaszcza przez sklepy internetowe. Aby móc stosować remarketing, należy się zapisać do Google AdWords. Na czym polega ta metoda reklamy i czy jest faktycznie skuteczna?

Na czym polega remarketing? Podaję na przykładzie

Wyobraź sobie, że surfujesz w Internecie poszukując jakiegoś produktu. Przyjmijmy, że będzie to komputer typu Zbook. Odwiedzasz kilka stron, zazwyczaj sklepy internetowe. Algorytm Google zapamiętuje witrynę na której byłeś (cookies) i gdy już opuścisz sklep, komputer na którym skupiałeś się najbardziej (Zbook) zostanie przez algorytm przetworzony. Po chwili odchodzisz od komputera i parzysz sobie herbatę. Wracasz przed monitor i wchodzisz na jedną ze swoich ulubionych stron internetowych. Jeśli ta strona należy do programu Google AdSense (nie mylić z AdWords!), to w blokach reklamowych ujrzysz dokładnie tego samego Zbook'a i ten sam sklep, który wcześniej odwiedziłeś. Dzieje się to dlatego, ponieważ algorytm Google dopisał przeglądaną przez Ciebie witrynę do ciasteczek. Od razu odpowiadam na pytanie, które mi zadacie: Tak, da się te reklamy usunąć. Wystarczy wyczyścić ciasteczka.

 

Czy to dobra forma reklamy?

To bardzo skuteczna forma reklamy, bo działa na podświadomość konsumenta. Wchodzisz na stronę, przeglądasz produkt, wychodzisz ze strony i przechodzisz na inną. Znów widzisz tam ten produkt, ale w małym okienku - to może zachęcić Cię do zakupu. Z danych logistycznych wynika, że blisko 10% sklepów najwięcej zarabia na AdSense w formie remarketingu. Remarketing możemy podzielić na dwa rodzaje. Reklamy mogą być statyczne lub dynamiczne. Ja opisałem przykład Zbook'a, czyli wybrałem formę dynamiczną. Forma statyczna to wyświetlenie adresu strony (sklepu) w formie bannera reklamowego. Też jest dobrą reklamą i o wiele tańszą.

Remarketing to nowatorska i bardzo inteligentna metoda reklamy. Z pewnością warto ją stosować. Polecana jest głównie tym sklepom, które są wysoko w indeksach wyszukiwania Google i dużo inwestują w programy typu AdWords. Prawdopodobnie za dziesięć lat już każdy sklep będzie bazował jedynie na remarketingu, bo stare formy reklamy mogą się wykruszyć. Remarketing? Jak najbardziej!