Jak założyć sklep internetowy?

News

Planujesz rozkręcenie własnego biznesu? Jeśli tak, to pewnie myślałeś też nad założeniem sklepu internetowego. E-sklepy są coraz popularniejsze z dwóch względów: Są proste do odnalezienia, a platformy typu PrestaShop czy Shopper nie są drogie (w zasadzie są darmowe, lecz stworzenie sklepu od podstaw to koszt około 3000 złotych). Można starać się o dofinansowanie celem uruchomienia sklepu. Co jeszcze będziemy potrzebować? Przede wszystkim miejsca do składowania towaru, czyli magazynu. W zasadzie to tyle. Przejdźmy do najważniejszej części tego artykułu, czyli odpowiedzi na pytanie, jak założyć sklep internetowy.

Zacznij od finansów

Jeśli dopiero startujesz z pierwszym biznesem, możesz starać się o dofinansowanie. Otrzymasz około 20 000 złotych na sklep, magazyn i zakup towarów. O dofinansowanie staraj się nie tylko z Urzędu Pracy, ale wyślij też pismo do UE. Jeśli masz pomysł na innowacyjny, nowoczesny e-sklep, to możesz zebrać pieniądze dzięki platformom crowdfounding'owym. Jest ich w Polsce kilka. Gdy już masz zorganizowane pieniądze, to powinieneś zlecić wykonanie (postawienie) sklepu internetowego.

 

Zamów e-sklep

Obojętnie jaką firmę wybierzesz, licz się ze sporymi wydatkami. W zależności od ilości produktów cena będzie niższa lub wyższa. Jeśli chcesz sprzedawać 10 produktów, to koszt strony będzie niewielki. Jeśli jednak zamierzasz sprzedawać powyżej 500 produktów - przygotuj kilka tysięcy złotych. Firma musi nie tylko postawić sklep, ale też uzupełnić ją o treść i odpowiednio przygotować do procesu pozycjonowania. Jeśli planujesz kampanie AdWords - zapłacisz jeszcze więcej.

 

Zdobywanie klientów

Gdy już masz swój sklep, powinieneś poszukać klientów. Zacznij od ogłoszeń oraz serwisów aukcyjnych. Jeśli zaoferujesz uczciwe (czyt. niskie) ceny, powolutku będziesz zdobywał klientów. Bądź rzetelny i nikogo nie oszukuj. W Internecie można szybko zaistnieć i równie szybko odejść w zapomnienie. Zamów usługę pozycjonowania i bądź konkurencyjny. Wymyślaj i organizuj konkursy, a do przesyłek dołączaj upominki typu długopis czy kubek. To detale, ale mają znaczenie.

Od tej pory wszystko zależy od Ciebie. Współpracuj z agencjami marketingowymi i wymyślaj coraz to nowsze sposoby na przyciągnięcie klientów. Rób coś innego niż reszta, to otrzymasz coś innego od reszty - lepsze pieniądze.