Czy warto promować firmę w mediach społecznościowych?

News

Media społecznościowe mają wielką moc. Skupiają miliony użytkowników z całego świata. Facebook posiada kilka miliardów kont i mimo, że nie wszystkie są autentyczne, to pomagają w kwestiach marketingowych. Co jest ciekawe to fakt, że tylko garstka przedsiębiorców naprawdę wie, jak wykorzystywać siłę mediów społecznościowych. Nie wystarczy posiadać tylko konta na Facebooku. Trzeba być aktywnym i umieć rozmawiać z użytkownikami. Czy warto promować firmę w mediach społecznościowych? Tak.

Wyrób sobie markę

Media społecznościowe i ogólnie Internet mają to do siebie, że nie zapominają, a błędów absolutnie nie wybaczają. Decydując się na kampanie w mediach musisz wziąć na siebie odpowiedzialność za to, co piszesz i za to, co widzą inni użytkownicy. Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek kampanię, powinieneś skupić się na planie. Zainwestuj w grafikę i postaraj się przygotować odpowiednią ofertę. Powinieneś swoje produkty jakoś nazwać. Dzięki temu będziesz unikalny. Nie powielaj nigdy trików marketingowych konkurencji, bo to się może obrócić przeciwko Tobie.

 

Nie korzystaj z żadnych robotów

Na pewno będzie Cię kusiła wizja skorzystania z robotów, które polubią Twoje konto. Niestety, ale to tani chwyt, który nie jest dobrze widziany przez internautów. Fałszywe (sztuczne) konta źle świadczą o powadze firmy. Wyobraź sobie, że w ciągu tygodnia zyskałeś 2000 like'ów. Co z tego, skoro większość tych kont to jakieś chińskie reklamy pościeli? Promocja w mediach społecznościowych będzie kosztować sporo czasu, ale się opłaca. Organizuj konkursy i rozdawaj nagrody. Po prostu zainwestuj w swoją markę, bo tylko w ten sposób będziesz mógł mówić o jakimkolwiek sukcesie.

 

Współpracuj z wiarygodnymi firmami

Konkurencja jest dobra, ale partnerstwo jeszcze lepsze. Postaraj się wejść w konwersację z dużą marką i porównaj ich produkty do swoich. Chwal ich droższe produkty, ale delikatnie krytykuj te tańsze. Jeśli rozmowa na portalu społecznościowym będzie merytoryczna, to zyskujesz zarówno Ty, jak również konkurencja. Podpatruj innych jak to robią, nie jest to trudne zadanie.

Czy warto promować firmę w mediach społecznościowych? Jak najbardziej. Pamiętaj tylko o planie i nie bądź leniwy. Możesz w naprawdę krótkim czasie zyskać klientów, którzy docenią Twoje starania i finalnie - produkt.