Marketing internetowy - jakich błędów musisz unikać

News

Internet to wspaniałe miejsce do pracy, bo łączy kilka miliardów ludzi. Jeśli zamierzasz wystartować z jakimś projektem i jesteś pewny, że możesz osiągnąć sukces, to z moimi poradami bez problemu sobie poradzisz. Jedyne co musisz obiecać przede wszystkim sobie to wykluczenie lenistwa. Zwłaszcza w momencie, gdy zaczniesz zarabiać lepsze pieniądze nie osiadaj na laurach, bo to największy błąd z możliwych. Jakich błędów powinieneś unikać wykorzystując marketing internetowy? O tym poniżej.

Social Media / Media społecznościowe

Stwórz profil na mediach społecznościowych i zacznij być aktywny. Internauci będą Cię obserwować, dlatego nie możesz popełniać błędów. Nie dawaj "unlike" każdej firmie konkurencyjnej, która reklamuje w poście swój produkt dodatkowo go linkując. Wejdź z kimś takim w polemikę i udowodnij, że to Twój towar jest lepszy od jego. Internauci to docenią, bo lubią konfrontacje F2F (face to face). Jeśli będziesz pisał mądrze - będziesz wygranym.

 

Nie przesadzaj z e-mailingiem

Nie ma nic gorszego od nachalności, a tak odbierany jest w Polsce e-mailing. Owszem, prowadź swoje kampanie mailingowe, ale nie rób tego często. Przygotuj (lub zamów) unikalną, mocno marketingową kreację mailingową i raz na miesiąc lub kwartał zamawiaj e-mailing.

 

Nie zaniedbuj swojej strony internetowej

Nie ma nic gorszego dla klienta, niż przestarzała witryna. Nieaktywne okienka pop-up, wygasłe linki czy filmy video, zła optymalizacja. Może to się wydać banalne, ale od Twojej strony zależy Twój sukces. Często ją aktualizuj o nowe artykuły. Gdy zbliża się okres świąteczny, zadbaj o specjalną, świąteczną skórkę.

 

Bądź poważny

Jeszcze na chwilę o stronie. Nie wypełniaj jej niepotrzebnymi dodatkami, muzyką czy flash'em. Strona musi być poważna, bo tylko poważni biznesmeni mają szansę na sukces. Jeśli przeciążysz stronę i będzie się wolno otwierać - nie oczekuj częstych wizyt.

 

Bądź wyrozumiały i wzbudzaj zaufanie

Nowi klienci bywają nieufni w momencie, gdy dochodzi do płatności. Poproś administratora serwera o zainstalowanie powłoki SSL (szyfrowanie danych), a na swojej stronie internetowej podaj wszystkie dane firmy. Zakup licencję rzetelności i respektuj jej zasady. Wzbudzisz tym zaufanie klientów.

 

Rozwijaj się

Nie stój w miejscu. Jak wspomniałem na początku - gdy zaczniesz zarabiać, nie spoczywaj na laurach. Inwestuj nadwyżki w reklamę, by po latach zatrudnić pracowników, którzy od tej pory będą pracować na Ciebie!